Deklaracja dostępności serwisu Miejskiej Przychodni Zdrowia w Barczewie

Miejska Przychodnia Zdrowia w Barczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego MPZ Barczewo oraz BIP

Data publikacji strony internetowej: 09.05.2017

Data ostatniej dużej aktualizacji: 18.09.2020.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Brak skrótów klawiaturowych do przycisków kontrastu i rozmiaru tekstu oraz menu strony.

Na stronie możliwa jest zmiana kontrastu tekstu i rozmiaru tekstu przy pomocy przycisków znajdujących się w prawym górnym rogu ekranu.

Zastosowane w serwisie rozwiązania usprawniające poruszanie się po nim:

  • na stronie możliwa jest zmiana kontrastu tekstu i rozmiaru tekstu przy pomocy przycisków znajdujących się w prawym górnym rogu ekranu,
  • użytkownik może poruszać się po serwisie za pomocą klawisza „Tab” ,
  • elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) mają wyraźne obramowanie (fokus) ,
  • ograniczono publikację plików PDF — treści publikowane są bezpośrednio w serwisie lub jednocześcnie w formie PDF i tekstowej.

Oświadczenie sporządzono dnia 18.09.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika MPZ Barczewo.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Piotr Marzewski, adres poczty elektronicznej przychodnia@barczewo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 514 083 963. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Miejska Przychodnia Zdrowia w Barczewie, ul. Lipowa 2 11-010 Barczewo

Do budynku prowadzą 3 wejścia, wejście 1 – od ul. Lipowej, wejście 2 – od parkingu znajdującego się z tyłu budynku, wejście 3 – poradnia dziecka zdrowego od strony południowej.

Wszystkie wejścia dostosowane są dla osób na wózkach.

W budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych.

Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia 1.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po prawej stronie wejścia 2.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Nie jest dostępny tłumacz języka migowego.

2. Punkt Lekarski, 11-010 Wipsowo 106

Punkt lekarski znajduje się w budynku parterowym, bez schodów. Możliwy jest dostęp dla osób poruszających się na wózku.

Toaleta jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.

3. Punkt Lekarski, 11-010 Lamkowo 30

Przy wejściu do budynku znajduje się podjazd umożliwiający dostęp dla osób poruszających się na wózku. Poradnia znajduje się tylko na jednej kondygnacji.

Toaleta jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.